pondělí 22. června 2015

Kde sehnat pořádný barokní outfit?

Jelikož na rozdíl od lolit nebo gothiců žádný specializovaný obchod zatím nemáme, musíme být vynalézaví:) Zde je několik tipů na obchody, kde se dají najít dobré kousky - korzety, sukně, halenky...

1. Gothic shop. I když to tam vypadá černě, koupíte v něm dlouhé nabírané sukně, které se dají obohatit a například na bocích barevnější vzorovanou látkou (pokud chcete vytvořit dojem polonésy).
Dají se tu sehnat i korzety, ale ty mnohem kvalitně seženete na internetu (viz.bod 5).
Z gothic základu (na obrázku) se dá také vytvořit barok.




2. Second hand. Kousky přímo z roku 1760 tam sice nenaleznete, ale  pokud budete mít štěstí, můžete si odnést několik pěkných sukní (klidně i širších, než jste vy - dají se zúžit, a pokud mají gumu tak jednoduše stáhnou a budou pak ještě bohatší a nařasenější).
Nevypadají sice tak nóbl jako z gothic shopu, ale na druhou stranu jsou mnohem levnější (a barevné) a pokud je upravíte nebo navrstvíte, budou plnit účel stejně dobře.
Stejně tak je pravděpodobné, že zde narazíte na zdobené halenky, které se také dají využít a mnoho dalších věcí.



3. Obchod s látkami. Zde si na metráž nakoupíte krásné látky, ze kterých si můžete snadno zhotovit sukni, dozdobit halenku koupenou v second handu, sukně zakoupené v gothic shopech apod. Ideální je najít si ve svém bydlišti takový obchod, který vyprodává látky z velkoskladů (mají dobrý výběr a je to levné).
V Praze můžu doporučit FlexTex nebo Látky Mráz.


I když tohle už dnes neseženete: barokní látka z konce 17.století.



4. Galanterie. Zde se dají sehnat knoflíčky, mašličky, různé našívací ozdoby, kterými zkrášlíte váš obleček. Rovněž také lesklé nebo sametové stuhy na rukávy, kalhoty apod.
Úžasný obchod je Stoklasa, mají tady různé vychytávky, peříčka, zdobené stuhy, čelenky, škrabošky (!), dokonce i paruky (ale ty klasické rovné:( ) a také spoustu úžasných korálků a knoflíčků, kterými vylepšíte obyčejnou sukni.


Detail kalhot dole podvázaných lesklou stuhou z galanterie.


Detail z barokní paruky dozdobenél látkovou květinou, jaké běžně seženete v galanteriích nebo v bižuterii. (v detailu je síla:))
                                                                 


6. Internetové obchody s korzety. Korzet je nutností! Kvalitní kousky se dají sehnat například zde: https://www.facebook.com/pages/E-shop-s-korzety-wwwcorsetheavenorg/150243741976
Nelekněte se prvních fotek  okovaných černých korzetů - v jejich nabídce si vybere metalista, ale i barok (projděte si to dál).


7. Prohrabte skříň! Možná ani nevíte, co máte doma (nebo co má doma vaše babička)... Já sama byla překvapená a pamatuji se, že svůj první barokní outfit jsem dávala dohromady převážně ze sukní, co jsem měla doma, korzetu od kamarádky a krajek co jsem odstřihala ze svátečních šatů.










5 komentářů:

  1. Markýza de Sade25. června 2015 v 2:57

    Prosím pomoc - bělení fiží
    Ahoj, nenašla jsem tu nikde prostor pro kladení otázek, tak to píši sem. Chtěla jsem se zeptat, jak řešíte zažloutlé fiží...? Zkoušela jsem ho bělit běžnými prostředky z obchodu, ale i když jsem používala i hodně ředěný roztok, látku to vždy trochu poškodilo. Je tenčí a jabot pak nedrží tvar. Je to vyšívaný batist střední hrubosti. Existuje nějaký způsob, jak hošetrně vybělit,nebo se mám smířit s tím, že už prostě bude vždycky spíše smetanový? Za každý tip budu vděčná.
    Díky Markýza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Markýzo!
      kdysi jsem řešila podobný problém, tehdy mi zabral trik, co mi poradila kamarádka: dáš do lavoru plného studené vody čtyři nebo pět víček peroxidu vodíku, a namočíš to do toho na několik hodin... Snad to zabere..:
      Mně to to fiží tenkrát trochu vybělilo, ale s čistě bílou novou halenkou to stejně nebylo ono, nevím ale, k čemu ho nosíš ty...?
      Anebo možnost dvě je prostě se smířit se smetanovou barvou, jak píšeš, a přízpůsobit tomu i košili.. Ono to má pak zas takvou ,,patinu":)


      Marie Antoinetta

      PS. prostor pro kladení otázek by tu určitě být měl, založím ho:)

      Vymazat
    2. Fiží nic nevydrží, hned je upatlaný... Znám to sama. Nejčastěji si ho dělám z nějakých ubrousků na jedno použití, z dálky není poznat rozdíl mezi tím papírem a látkou. Marie Karolína

      Vymazat
  2. Já si nejčastěji sháním věci na votoči, ale člověk musí hodně hledat. Jiank doporučuji levné látky FlexTex v Holešovicích, kde se dá za pár korun sehnat poměrně velká látka. Fajn je třeba vzít také starou záclonu nebo ubrus.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj, to tam mám uvedeno:) Dobré jsou i ty LátkyMráz ale ve FlexTexu je toho víc.
      Votoč je super, akorát mi vždycky tak strašně dlouho trvá , ež najdu, co hledám:D
      Ale za pořádný barokní outfit to stojí! Teď mám v merku pár kousků na striktního baroka z 40.let 18.st., tak držte palce, ať to vyjde!

      Vymazat