pondělí 22. června 2015

Rozhovor s barokem - QueenCharlotte

Abych vám naší subkulturu a styl více přiblížila, rozhodla jsem se připravit několik rozhovorů se svými přáteli - baroky. Jako první jsem otázky položila QueenCharlotte, kamarádce, kterou jsem poznala před půl rokem na jednom barokním srazu a která má pro barok skutečný zápal! 



Proč jsi se rozhodla stát barokem?
QueenCharlotte: Od malička jsem si přála být princezna, jako asi každá malá holka. V pubertě už mi to přišlo docela trapný, ale vždycky jsem ráda vyčnívala, nosila jsem výrazný sukně, hodně stylovejch doplňků a tak dál - no a na maturitním plese jsem pochopitelně chtěla bejt co nejvíc extravagantní. Přemejšlela jsem teda, jak zkombinovat styly, aby mě v tom naši na ples pustili a zároveň aby všem spadla čelist. Nevěděla jsem do čeho chci vlastně jít,  čeho se chytit, no a zrovna v telce dávali dokument o historii Anglie a byla tam právě královna Charlotta. Úplně mě šoknnul ten její dokonalej barokní outfit! Bylo to jasný, že musím jít za ní. A zároveň mi došlo, že to je ten styl, ke kterýmu celou dobu tíhnu a do kterýho se snažím stylizovat.

S jakým ohlasem se tvůj styl setkává ve škole?
QueenCharlotte: Jak už jsem řekla, baroka jsem začala nosit ke konci střední okolo maturity, tam byli lidi už zvyklý na lecos.  příchodem na Vyšší odbornou jsem se docela bála, vzala jsem si baroka na sebe až po měsíci školy. A musím říct, že reakce byly více než pozitivní. Lidem se to fakt líbilo a dokonce i nějakejm profesorům. Když baroka nemám, ptaj se, kdy zas přijdu za královnu. A jedna spolužačka se rozhodla taky nosit barok. Sice nemá zatim dost oblečení, ale dala jsem jí nějaký svý starší kousky, aby se mohla realizovat co nejdřív.

Jak často se do stylu barok oblékáš?
QueenCharlotte: Nejraději bych každý den, ale někdy ráno prostě nestíhám:D Takže ho nosím tak 2-3x týdně. Vždyť to znáš, musím si nalakovat vlasy, dát si bílý make-up (bez toho já nedokážu baroka nosit i když to jde samozřejmě i bez toho - znám takový holky). O prázdninách ho nosím skoro každej den.

Co máš na stylu barok nejraději? (Šperky, krásný látky, sukně...?)
QueenCharlotte: Nejradši mám ty vyčesaný účesy a pastelový barvy! je to záležitost pozdního baroka, rokoka, a já to prostě žeru!
(A samozřejmě boty!:))

Jakou část baroka máš nejraději?QueenCharlotte: 70.léta 18.století. Prostě vysoký účesy, klobouky, polonésa... Zkrátka to, co je ve filmu Vévodkyně.

Jak bys zhodnotila zasoupení barokní subkultury v ČR - je nás hodně nebo málo...?
QueenCharlotte: Baroků je opravdu hodně. Ale ne všichni nosí baroka každý den. Když se lidí zeptáš, jaký znaj subkultury, řeknou ti gothic, lolita, metal.. Ale pár lidí už jmenuje i baroky a za to jsem fakt ráda, protože mi tenhle styl přijde fakt super a dost srovnatelnej s rozšířením třeba takový lolity, akorát barok je v něčem vyspělejší....





4 komentáře:

  1. Charlotto, jsi mi moc sympatická :-) Jen pokračuj v baroku dál, je to úžasný styl.Škoda, že Charlotta nechtěla uveřejňovat fotky, ráda bych se inspirovala od někoho dalšího.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mluvila jsem s ní, a říkala, že později snad nějaké uveřejní:) Je skvělá a baroku fakt rozumí.

      Vymazat
  2. Ano, pastelové barvy také miluji! Královna Charlotta je nádherná, jako ta původní. Doufám, že tato Charlotta bude na srazu, abychom se mohly poznat. Marie Karolína.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ano! určitě jí pozvu. Musíme už doplánovat ten sraz aby se to fakt odehrálo v dohledné době, chtěla jsem to někdy do týdne...

      Vymazat